poniedziałek, luty 6 2017

W jaki sposób dbać o jelita

Jelito grube czyni czystym ludzki organizm. Odbywają się w nim procesy, które pozwalają przetworzyć jedzenie na kał. Jelito formuje kał, pochłania wodę oraz mikroelementy. Przejedzenie powoduje, że pojawiają się zaparcia lub pojawia się biegunka. Jelita należy od czasu do czasu oczyścić. Jak sprawić, aby jelita były czyste?. Zalecana jest dieta. Przez trzy dni konsumować trzeba jedynie soki owocowe i warzywne. Później nadal spożywa się soki, ale do diety włączane są niegotowane warzywa oraz owoce, unika się inne pokarmów. Codziennie należy pić wodę mineralną lub przegotowaną – najlepiej 2-3 litry tego napitku dziennie. Herbaty ziołowe, czerwona lub napar z mniszka lekarskiegoznakomicie oczyszczają jelita. Herbata rumiankowa jest niezwykle korzystna dla jelit, oczyszcza je oraz usprawnia ich działanie. Zmodyfikowane jedzenie, fast food, są wyjątkowo niekorzystne. Lepiej jeść to, co naturalne oraz uprawiane zdrowo. Jeśli jogurty to tylko naturalne, bez cukru, które dobrze wpływają na pracę jelit. Poza tym odpowiednia, zbilansowana dieta, jest korzystna dla organizmu.
Powinny znaleźć się w niej kasze, jogurty, owoce, warzywa, woda mineralna, napoje ziołowe, niewiele mąki, cukru, słodkości. Smaczne jedzenie jest lepsze od wszelkich leków. Jelita o wiele lepiej funkcjonują wtedy, gdy organizm jest odżywiany korzystnie. Lepiej odejść od stołu z uczuciem niewielkiego niedosytu niż nadmiernej sytości. Kluczowy jest błonnik, który działa jak miotełka, usuwając złogi z jelit oraz sprawiając, że organizm staje się lekki, dobrze odżywiony i zdrowy. Wszystkie potrawy, które obciążają organizm, mają w sobie wiele tłuszczu, cukru, mąki, sprawiają, że człowiek tyje, staje się ospały i nieodpowiednio się czuje.Nieodpowiednie samopoczucie jest obciążeniem dla człowieka. Podsumowując, każdy z nas może stać się własnym lekarzem, przestrzegając właściwej diety, sportu oraz dbając o pozytywny styl życia. Im mniej kilogramów, tym lepiej czuje się każda osoba. Zachęcamy do zbilansowanego jedzenia i zdrowego trybu życia.

Dziecięca otyłość – problem obecnych czasów.

Widać to na placach zabaw, na lodowisk rolkowych, na basenach, w salach lekcyjnych. Otyłość to nowoczesny dylemat zdrowotny dla dzisiejszych dzieci, które uskarżają się na tę męczącą chorobę. Nadwaga u maluchów może przyczyniać się do poczucia znużenia, bezwartościowości i beznadziei. Często powoduje cukrzycę oraz choroby serca i układu krwionośnego. Dzieci z nadwagą nie mogą rozwijać się społecznie tak szybko, jak ich rówieśnicy. Rodziciele tych dzieci często nie zdają sobie sprawy, jak mocno męcząca jest otyłość psychiki. Mogą uważać otyłość za stan przejściowy, nie widząc jakie ma ona konsekwencje. Mogą nawet odrzucić obawy swoich milusińskich, mając nadzieję, że kłopot samoczynnie zdematerializuje się.
Przyczyny otyłości u dzieci mogą być skomplikowane. Na przykład, wiele rodzin obecnie spożywa posiłki w biegu z powodu swoich licznych zobowiązań. Rodzice Rodziciele fast foodami zastępują zdrowe jedzenie. W efekcie dzieci mają dietę, która jest bogata w tłuszcz i cukier, ale która daje nieco wartości odżywczych. Odmiennym istotnym problemem jest niedostatek aktywności fizycznej. Nadwaga u pociech można ograniczyć stosując się do poniższych wskazówek: *Nakłaniaj malucha do udziału w zajęciach sportowych lub tańca. Zachęć dziecko do ruchu i uprawiaj sport razem z nim. Będziesz zdziwiony, że Twoje dziecko nagle zapragnie ruchu. *Przemyśl ograniczenie czasu przeznaczonego na oglądanie TV. Badanie wyraźniepokazuje, że są to godziny spędzone bezproduktywnie. * Nie nabywaj śmieciowego jedzenia. Zachęć dzieci do konsumowania owoców, warzyw, picia wody mineralnej. * Poproś pediatrę, aby rekomendował strategię zwalczania komplikacji z wagą u Twojego dziecka. Nadwaga dziecięca jest komplikacją, alepostępując konsekwentnie można ten problem zwalczyć bez problemów. Dziecko wysportowane jest dzieckiem zadowolonym z życia.

sobota, luty 4 2017

Trudny do wyleczenia trądzik różowaty – jak z nim sobie poradzić?

Wiele ludzi twierdzi trądzik nie jest dolegliwością, dotykającym jedynie osoby w młodym wieku. Trądzik różowaty to nieprzyjemnajednostka chorobowa, na którą podobnie często zapadają osoby w młodym wieku, jak i w starszym wieku. Czy da się z wypryskami sobie poradzić?
Osoby cierpiące na trądzik różowaty borykają się przede wszystkim z problemami w sferze wizualnej. Dokuczliwe objawy mogą występować nie jedynie na twarzy osoby cierpiącej na trądzik różowaty, ale również na karku, dekolcie czy na plecach. Niestety, duża liczba chorych na trądzik zamiast problem leczyć, stara się go ukryć. Trzeba jednak pamiętać, że naniesienie na brzydkie zmiany skórne wielu warstw pudru czy kremu maskującego powoduje jedynie nasilenie objawów i nie pomaga w leczeniu. PodłożaGenezy choroby u każdego chorego mogą być całkowicie inne. Są to, zwłaszcza, zmiany w działaniu niektórych hormonów, nietolerowanie konkretnych pokarmów, zarażenia bakteryjne, a nawet dziedziczenie. Chorzy, u których ktoś z krewnych zmagał się z trądzikiem, są o wiele bardziej narażone na atak dolegliwości trądzikowych. Trądzik różowaty może przebiegać z różnym nasileniem – okresy nasilenia dolegliwości występują naprzemiennie z okresami utajenia choroby, gdy dużo objawów na pewien czas znika. Sprawdzone leczenie trądziku wymaga wsparcia farmakologicznego. Tabletki na trądzik atakują chorobę od wewnątrz, lecząc nie tylko objawy, ale przede wszystkim podłoże choroby. Polecanym przez pacjentów specyfikiem, sprzyjającym niwelowaniu objawów trądziku jest Visaxinum. Systematyczne łykanie specyfiku bardzo szybko pozwala na zaobserwowanie pierwszych pozytywnych skutków. Co więcej, po zakończeniu leczenia zmiany nie wracają. W trakcie zażywania preparatu i po zaprzestaniu leczenia należy także pamiętać o właściwej pielęgnacji skóry.

wtorek, styczeń 31 2017

Czy cholesterol jest groźny?

Coraz więcej kobiet posiada kłopot z podniesionym poziomem cholesterolu, a w szczególności frakcji LDL. Kiedy dostrzeżemy u siebie w wynikach przekroczenie dozwolonego poziomu, powinniśmy rozpocząć jak najszybciej zdrowe odżywianie, czyli zrezygnować z żywności wysoko przetworzonej. Składa się, iż już po kilku miesiącach od rozpoczęcia prawidłowo zbilansowanej diety, a więc takiej która dostarcza odpowiednich składników odżywczych w odpowiednich ilościach i jesteśmy w stanie liczyć na poprawę złych wyników badań. Rozpoczęcie diety antycholesterolowej posiada zatem wielkie znaczenie na stopień cholesterolu w naszej krwi. Osoby jakich cholesterol przekracza bezpieczną granicę, reklamuje się wprowadzenie w życie znaczących zmian, czyli między innymi zdrowych nawyków żywieniowych, co pozwoli ochronić je przed rozwojem tragicznej w efektach miażdżycy. Dieta dająca możliwość obniżyć cholesterol polega na ograniczeniu konsumpcji produktów obfitujących w cholesterol, które równocześnie sprawią wzrost przyjaznej jego frakcji, czyli HDL. Dieta taka jest podobna do diety śródziemnomorskiej, a zatem obfita jest w warzywa, ryby jak i oliwę oraz owoce. Z jadłospisu usuwa się podroby, czerwone mięso, salami, boczek jak również tłuste wędliny typu parówki. Reklamuje się również wykluczenie ze smalcu i masła. Z nabiału natomiast powinno się zastąpić produkty w stylu tłusta śmietana, ser topiony oraz żółty a także pełnotłusty twaróg. Zdrowe odżywianie nie zawiera fast foodów, białego pieczywa, chipsów, alkoholu, ciastek, herbatników, tortów, ciast, chałwy albo lodów. Są za to pewne substancje, które skutecznie zbijają poziom cholesterolu, a mianowicie chodzi o kwas gama-linolenowy, karnitynę, pyłek kwiatowy a także lecytynę sojową. Nader znaczące jest także dostarczanie niezbędnej ilości kwasów omega-3, jakie przyczyniają się do obniżenia zawartości trójglicerydów i cholesterolu LDL, a jednocześnie podnoszą cholesterol dobry, czyli HDL. Odnajdziemy je w tłustych rybach morskich, a ponadto w oliwie i oleju.

Problem niezdrowych przekąsek

Sporo osób uwielbia przekąski różnego gatunku. Zaspokajają one głód oraz możemy je zjeść tak naprawdę wszędzie. W delikatesach nie brakuje batoników, chipsów albo paluszków. Czy funkcjonuje dla nich jakaś interesująca alternatywa? Polacy uwielbiają słodkie przekąski, je je aż 85% osób. Dużą popularnością cieszą się produkty czekoladowe. Ponadto nagminnie konsumowane są chipsy, orzeszki albo paluszki. Jeszcze większa grupa kobiet sięga też po naturalne przekąski. Prawie 40% naszych rodaków chce bowiem odmienić swój styl życia na odpowiedniejszy. Poszukują oni wyrobów o minimalnej ilości sodu i tłuszczów. Pragnieniom tym występują na przeciw coraz częściej także producenci.
Słodycze najlepiej zamienić jest owocami albo jogurtem. Jesteśmy w stanie zastosować ponadto batoniki musli, musy owocowe czy czekolady słodzone stewią. Chętnie kupowane są także bakalie bądź orzechy. Dają one energii, są zdrowe a także efektywnie zaspokajają ochotę na coś słodkiego. Także w Europie coraz szerszą sławą cieszą się przekąski w stylu owoców lub serów. Prawdziwym hitem są sosy oraz dipy, czyli pasty do smarowania – hummus, salsa, tzatziki czy guacamole. Ciągle najstraszniej odżywiają się obywatele USA. W USA niezmiennie od dekad królują fast foody oraz słone przekąski różnorodnego gatunku. Klienci na całym świecie zwracają coraz silniejszą troskę na to co spożywają. Szukają towarów nie jedynie dobrych, ale i naturalnych. Niemal 30% kobiet lubi produkty bez cukru czy soli. Powinny natomiast zawierać błonnik, biała oraz pełne ziarno. Za tymi oczekiwaniami muszą iść oczywiście producenci żywności. Ich towary muszą bowiem wpisywać się w kształtującą się modę na zdrowy tryb życia.